Byxbenen som gick en fjälltur

Jag jobbade som stugvärd i STF-stuga en sommar. Jag tog av mig byxbenen, så där med dragkedja eftersom det var shortsväder och satt och slappade lite på en bänk utanför stugan.

På kvällen började jag undra vart benen farit... kunde inte hitta dem! Jag hade svagt minne av att några gäster suttit i närheten av mig, och misstänkte att någon av misstag fått med sig benen...

Jag efterlyste benen genom "postgång" till grannstugvärdarna (sände alltså brev med vandrare åt båda håll längs leden).

2 dagar senare kom benen tillbaka med en annan vandrare. Historien var att någon hade hittat byxbenen mitt emellan stugorna, och tagit med sig dessa och lämnat in i min grannstuga.

Jag tror att någon råkade få med sig benen, och antingen var det för pinsamt att erkänna så de ljög när de lämnade in dem, eller så var det ännu värre, att de slängde ur benen ur packningen när de upptäcktes! Nåja, byxorna gick längre än jag den veckan. Turligt nog var det shortsväder varje dag jag fick gå utan benen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0