Idag smäller det

 
Göran Greider liknar affärens öppning som en neutronbomb. Den kommer sopa rent på lanthandlare, möbelaffärer och dessutom späda på vår konsumism, det sista enligt mig själv. Se på DT-TV.

Stadens Centrumförening har i tidningar hejat på öppningen idag, men det måste väl samtidigt vara deras gravöl, spik i kistan och ett medgivande att de nu slutligen helt gett upp? Hur kan centrum överleva detta? När till och med gravölen kommer köpas på det stora centrumets kringaffärer.

Folk har redan köat några timmar, för att köpa värmeljus... Dessa nedanför är mina kära stadsgrannar, som sitter i paxad stol och orkar de härda ut till kl öppning så får de behålla stolen. Fem timmar får de nog sitta och njuta av att bli fotograferade, för jag var långt från ensam nyfiken som ville gå på morgonzoo. I bakgrunden syns de som står och köar.
 
Sittter man på en stol och är arbetslös kan jag förstå det, men inte annars. Och de som står i kön bakom klockan sex på morgonen förstår jag inte alls.

 
En vakt höll ordning på massorna.
 
Säger man att vi är utan religion i detta land ljuger man, man har bara inte förstått var kyrkan ligger. Men med dessa bilder hoppas jag att Du iaf ser var den är och vilken gud som tillbeds. 
 
Jämför budskapet med det vi bytte bort (Peace and Love) och detta mammons tempel med bankkonton utomlands.

Hur mycket värmeljus får man för de 350 miljoner som kommunen spenderat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0