Återvinning av bytes

Jag rensade på datorns skrivbord, och inte nog med att datorns digitala skrivbord liknar mitt fysiska genom dess kaos och överfylldhet (fast i det fysiska kan man stapla saker på varann, i datorn hamnar de till slut utanför skärmen) så upptäckte jag en till likhet idag.

När datorn var lite under uppstart och jag markerat och tryckt Delete på en fil svarade datorn med denna ruta:
 
Liksom jag slänger papper i återvinningen återanväder datorn mina gamla filer! Men hur går det till...
 
Strimlas de ner till ettor o nollor, eller är det bokstav för bokstav? Pixel för pixel, eller vissa filer går ju att återanvända. Deklarationen. Klagomålsmail. Spamfiler kommer ju nya likadana hela tiden. Ja det finns en enorm potential i denna återvinning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0