Fruktansvärt berg

Varför tänker jag på frukt när jag ser detta berg på kartan?
 
Man får ju som student lattja lite med laserdata i studiesyfte, och det har jag gjort. Man får till och med presentera resultatet på sin blogg, så här är ett litet smakprov av vad som kan bli en utökning nån gång av en redan befintlig, men ritad utan laserstöd, karta, se nedan.
 
Här är Karttapullautingenererade kartan med 2,5 m ekv:
 
 
 
Blir lite annan slags karta med 0,5 meters kurvor men då lite utzomat för att se nåt:
 
Eller inzoomat:
 
Något av det svårare jag testat är att lägga denna lasrade karta på den handritade.. Men i vilket fall det är skevt. Man kan iaf jämföra man med handritade kartan:
 
 
Men nog finns det lite mer område som man kanske vågar rita i, med 2,5 meters ekv och 0,5 meters laser i botten.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0