Gröna armégubbar på City Gross

På affären City Gross mötte jag fyra gröna armégubbar utan emblem på sina helgröna kläder. Jag reagerade på en gång och stirrade till, jag mycket riktigt är de till och med namnsatta som Green Army Men. Två håller i varsin bössa, en är väl en sjukvårdare och den siste minröjare.
 
Kartongen med dessa leksaksgubbar var det rea på, 50 kr kostade asken som också verkade innehålla en Jeep och en bår för minröjaren som misslyckades med sitt jobb och sprängde bort ena benet.
 
Det är LEGO som säljer dessa Disney PIXAR-figurerna som är från Toy Story. Med tanke på hur ryska gröna gubbar varit centrala i annekteringen av Krim, och krigsstarten i Östra Ukraina måste jag säga att det är ytterst smaklöst att sälja sånt här, som leksaker!
 
Krigsleksaker, vem kan med gott samvete säga att de är nödvändiga?
 

Kommentarer
Postat av: Blecket

Men nog inger det väl ändå ett visst hopp för mänskligheten att de måste rea ut skiten för att bli av med det?

Svar: Ja kanske är det ett litet ljus i mörkret trots allt.
Barn kommer så klart att leka krig, men att UPPMANA dem genom att ge dem krigsleksaker, är det verkligen bra det?
zerbembasqwibo.blogg.se

2015-03-02 @ 22:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0