Irriterande internetbokningar

Jag har jobbat upp blodtrycket genom att boka biljetter. Jag utmanade mig själv genom att inte bara boka på SJ (där är ju redan priserna blodtryckshöjande) utan på ett lågprisflygbolag!
 
Här är det ett labyrintspel av fällor där man ska tacka nej, kryssa i rätta rutorna, INTE glömma att boka bagage och så kom denna lysande grej!
 
En av två resenärer (rosamarkerad i figuren) blev placerad på 15A. Den andra resenären på 15D. Gratis fick man sittplats, inte illa! Bokade två personer, och dessa blev placerade på varsinn plats, inte bredvid varandra. Smart! 
 
Dock är det väl inte ovanligt att man vill sitta bredvid varann. Som ni ser var 15A värd 8 zloty, men blå passagerare kunde inte boka 15B för den var uppagen. Så Rosa passagerar fick boka 15E för reapriset 4 zloty. Men de tänkte nog att man skulle valt en fönsterplats, och då var båda tvungna att boka platser som kostade istället för att utnyttja de som man redan fick "gratis".
 
Och det var inte lite zoner i planet med olika kostnader... bland annat kan man notera att de ur flygsäkerhetssynpunkt bästa platserna mellan vingarna är rejält dyrare, men med benutrymmesargumentet som säljknep antar jag.
 
Men det var inte nog med deta då betalningen föregicks av en omöjlig loop med skapande av användare och inloggning som sen inte kunde ske pga att e-postadressen redan var upptagen... Nå, jag bokade en till resa också!
 
Det var en mängd frågor "Vill du ha exra försäkring?", "Vill du köpa till extra bagage?", "Vill du boka hotell/bil/etc?" och man hade vant sig att svara "Nej tack."
 
Då kom denna ruta fram då man trodde man redan svarat nej på allt om att man INTE ville ha avbeställningsskyddet de erbjöd:
 
 
Påminner om klassiskt utformad röstblankett:
 
Ja, jag röstar på Diktatorn.
Nej, jag har ingenting emot Diktatorn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0