Trevligt tält

Jag såg ett tält som jag verkligen gillade. Tältet går att använda som för minicirkus (kaniner och höns) eller för små fester, liten kaffeservering eller kanske liten campingsemester om man har bil. Jag gissar att tältet är tungt. Pinnarna är av trä och tyget är en kraftig väv. Går nåt sönder är det lätt att laga.
 
Här ser ni en översikt och att man kan få plats inne i tältet. En kraftig takvinkel gör att det säkert klarar en del regn även om väven inte är vattenavvisande. Många rep gör också att man kan spänna duken hårt vilket då är en förutsättning.
 
Enkla lösningar, ni ser att man "syr" ihop duken med korta repstroppar - går en sönder kan amn lätt göra en ny själv, det behöver inte ens vara samma sorts rep. Genomgången i taket är i ett sytt hål, utan öljett. Väven är förstärkt i takgenomgången med dubbel väv. Och ni ser att stolpen som håller upp tältet är en vanlig träpinne som är något spetsad i toppen så även den är lätt att ersätta om nåt pajar.
 
Ingen plast som kan spricka, ingen metall som man kan frysa på vid kallt väder utan en enkel lösning för spänning av staglinorna. 
 
"Sömmen" av repstumpar där sidorna fästs i taket.
 
Jag vet ej vilket fabrikat det är, men det verkar som ett finfint tält! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jakob

Kan man få det med klubbtryck?

Svar: Vet tyvärr inget om vem som är tillverkare eller återförsäljare av tältet. "Reportaget" var menat att man kunde ta det som en syinstruktion och göra sitt eget tält.
zerbembasqwibo.blogg.se

2015-09-07 @ 08:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0