Ukrainska godisar

Jag äter godis från Ukraina och här är några av papprena. Jag gillar det grafiska snittet på papprena, en del är också reliker från Sovjetgodisar. Jag får en känsla av det är färre E-nummer i dem än de godisar vi gör här, men vem vet? 
 
Кара-Кум - Karakum - En mjuk chokladgodis.
 
Konafetto - Liknar en gammal goding från gamla 80-talets Twist-påsar som mormor alltid gav. Kex i choklad helt enkelt.
 
 
Churonchiki - min favorit! Ser INTE ut som bilden på pappret... mer en slags seg kola med vita o bruna lager som en godislasagne! :)
 
Konfeti Mishka - björngodis! En sovjetklassiker. En slags smulig kola, helt OK.
 
Gematogen - tveksamt om det är godis eller doping... en slags hemoglobinhöjande godbit. Man ska äta några såna rutor om dagen står det. Jag drog i mig många, de är rätt så goda men har en smulig konsistens och inbillar man sig eller är det en järnbismak??
 
Crazy bee - en seg lite syrlig mjukis, nån slags fruktsmak.
 
 
Chornij graf - kommer inte ens ihåg hur den smakade, dvs ingen höjdare!
 
Рачки . Ratshki - Ska man skrämma en in-the-box-svensk ska man bjuda på kräftgodis! En till sovjetklassiker. En hård godis med lite mjukare innehåll. Smak? Tja, inte är det skaldjur iaf! Mycket normal smak. Man kan läsa om en del av godisarna och läser man om kräftan så ser man att det visst är E-nummer i dem.... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0