Protestera mot konsumismen

Det ska öppna ett varuhus i den lilla staden 25 oktober. Varuhusets fallosskylt med reklam är så stor att alla andra byggnader i staden ser löjligt små ut i jämförelse. Jag har ännu inte orkat dra i tråden på vilken fin semesterö stadsarkitekten solade sig medan den gamle mannen som driver varuhuset satte skylten på plats.
 
Det är snart premiär och i perfekt stil, allt enligt vad jag lärde min i kursen om marknadsföring på psykologisk basis, så har man fått till en oerhörd hajp kring öppnandet. Det betecknas som en fest, och jag gissar de menar köpfest. Att det är lika festligt att bränna sina löneslantar på saker som att bränna det på at var kung i baren är fascinerande.
 
Jag funderar på en motvikt, men vad ska det stå på skyltarna? Tar temat generation X.
 
- Slut på servetter och värmeljus - Åk hem!
 
- Ingen Konsumism Endast Allvar
 
- Ja, låt oss köpa lite billiga varor som några söta barn sytt åt oss!
 
- Korv 5 spänn - Tur det är mkt lite av den ledsna grisen i varje
 
- Byt kök som du byter underkläder!
 
- Köp det billigaste först och sen det dyraste när du insåg kvaliteten - Köp två betala för två!
 
- Alla andra gör det ju så då gör jag det också!
 
- Bojkotta de lokala småhandlarna! De tänker bara kortsiktigt och miljövidrigt!
 
- Gärna restaurangbesök men först en rejäl shoppingrunda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0