Man bli ju som sugen

På det glada 70-talet då det ritades kartor lite här och där trodde man att om man bara fick till en karta i landets "vita fläckar" så skulle det ploppa upp orienterare ur marken likt nysådda hattifnattar.

Jag har digitaliserat en del av en sån gammal karta som ingen gjort anspråk på under lång tid, och nog kan man sikta och sukta efter att få leta skärmar på såna här marker?

 
Eftersom jag kollade området vet jag lite hur det ser ut nu, och ja, det är ett bra område. Dock är det ju ritat med metoden "ange högsta och lägsta punkt" istället för den nya metoden "rita var högt och lågt skiljer sig åt". Jag menar att då använde man punkthöjder och gropar, men idag höjd- och hjälpkurvor, för att beskriva samma sak. 
 
70:s-style.
 
Jag gillar ju skrivbordsrekning så här kommer min 2014-style:
 
 Vilken är att föredra?
 
 Och vad säger ni, en flerdagars här 2016, vilka kommer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0