Sockrets skidstadion

Jag tog tillfället i akt och körde en upp liten slinga med klassiska klassiska skidpår i parken. Usla skidorna, och det var tur för det blev lite genomslag i gruset på ett ställe, men jag drog ihop lite snö där så sen blev det OK. 

Usla skidor har uselt glid, så jag stakade mina varv. För de uslaste är gamla skateskidor för skidorienteirng och jag lägger inte gärna på fästvalla på skejtskidor. Jag orkade bara 23 varv. Nå, nu kan alla ungar i höghusen gå ut och åka i två spår, ett som är kuperat och ett som är lite snällare. Blå och röd bana. Inga markeringar i terrängen.

 
Spåren åks medurs. Stora publikmängder ryms på de naturliga läktarna som finns i södra delen av spåren. Njut!
 
Tillägg 2016-02-15
 
 
Ur
spår.se
 
Sockrets skidstadion
2016-02-15 kl 20:33, rapporterat av zerbembasqwibo 
Underlag 
Spårkanter

Blå slingan 325 meter, spåren uppkörda ca 30 varv men vissa kanter var lösa och börjar bli lite sönderkörda. En del som gått i gamla spåren så klart, men inte så farligt illa för det. Inga genomslag mot grus men i tvära kurvan vid Sockerladan har lite grässtrån tittat fram. Dunderbra stavfäste!! Fint glid på skateskidorna ikväll. Fint att kunna åka skidor med minimal ställtid mitt i stan.


Kommentarer
Postat av: Upptumme

Lajk på det

Svar: Snittpuls på 170 och 47 minuter är en bra effektiv hemmaträning. :)
zerbembasqwibo.blogg.se

2016-02-15 @ 21:34:05
Postat av: .c

Håller man till höger eller vänster?

Svar: Ur spår gäller!
zerbembasqwibo.blogg.se

2016-02-19 @ 21:15:43
Postat av: .c

Och: Vem drack kaffet?

Svar: Det vet jag inte...
zerbembasqwibo.blogg.se

2016-02-19 @ 21:16:31
Postat av: .c

Bara? Jag minns en episod innehållandes ur spår, med självaste prominenterna Peter Arnesson och en viss herr Zerb, som ledde till så att säga delat utfall...

Svar: Var det inte Åslund?? Samlat fall blev det.
zerbembasqwibo.blogg.se

2016-02-19 @ 21:37:06
Postat av: .c

haha, smulat kartställ också! :D det hade jag glömt. *läser och ser road ut*
jag konsulterar winsplits, det är fullt möjligt att du har rätt eftersom först hittade källan (dina egna kråkor) saknar namnuppgift...

2016-02-19 @ 22:24:37
Postat av: .c

Du sade att det syns på sträcktiderna, och att det "bara var tre kontroller, inte ens 800m" kvar till mål, och då tyder det ju mer på åslund (två röda på sista) än peter, och att du räknar mål som en kontroll, eller?
http://obasen.orientering.se/winsplits/online/sv/default.asp?page=table&databaseId=5572&categoryId=1

Svar: Det var Åslund. Hans ena stav gick av. Dyr som tusan var den... har fortfarande dåligt samvete. Han lade ju av efter det. Men knappast pga det. Och inte direkt efter.
zerbembasqwibo.blogg.se

2016-02-19 @ 22:29:33
Postat av: .c

därav min tanke om ur spår till höger eller vänster...
Åslund hade en rätt tuff säsong. Först dig, sedan ett träd på SM, och sedan en rätt schysst avslutning med EM-brons (medel), EM-silver (lång) och EM-guld (stafett)...
Vill upplysa dig om att han åkte EM även två år efteråt, så du är nog inte skuld till så mycket mer än staven...

2016-02-19 @ 23:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0