Förbättra tekniken kring kylskåp

Jag satt där en morgon och läste min tidnign, en dag som så många förut. Då tänkte jag på alla kylskåp jag haft, som en efter en burits ut.
 
Givetvis borde man tänka utanför boxen. Man kan förstärka den effekt som värmepumpen ger med dels smältande is som man lagrar som färr i världen, gratis i en källare i isolerande hö. 
 
Vidare kopplar man in utomhusluft då den är tillräckligt kall. Typ hela vintern ska ju inte ett kylskåp alls behöva pupma värme, bara rotera kalluft i tillräcklig mängd.
 
Skisser nedan på "servett".
 
 
Finns det redan??
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska du ta patent?
En enklare variant är att i skafferiet ha ett hål i ytterväggen. Öppning/stängning kan man ha automatiskt som på ett växthus. Skulle funka åtminstone halva året här och 3/4 delar av året i Boden... ;-)

2016-08-17 @ 18:52:38
Postat av: Zerbembasqwibo

Nej, orkar inte med patentköret... men visst, om man inte behöver sitt skafferi så går ju det! Jag tänkte mer att det är väldigt då som HAR skafferi, men många har kylskåp. Men du genomskådade att idén inte är ny.. gamla skafferier hade ju på sin norrsida ventil ut som man öppnade/stängde efter årstid.

2016-08-17 @ 19:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0