Dags att lösa problemen - problemställningar

Om jag inte gör mer än gnäller och oroar sig kommer jag bli en sån gammal gubbe som skriver insändare i lokalpressen...

Så, vad ska lösas? Jorden ska räddas. Hur ska vi komma ur att vi grundar vår samhällsuppbyggnad som i sin tur bygger på ekonomin och som byggs på att förbruka ändliga resurser? Jag tror inte på en stor lösning, jag tror på en lösning i det lilla.

Nånstans måste vi komma loss från oljeberoendet. Vi måste också fundera om vi måste ha gigantiska bolag som kan aggregera pengar, och speciellt genom att tanka ur staten på skattepengar.

Vi behöver nog tänka som en klok tänkare har tänkt, att tänka "by". Så vad behövs i en by? Detta är nog samhällets uppbyggnad. Hur ska vi göra?
 
Ekonomin - hur löser vi den? Behöver vi pengar? Kommer vi måste förbjuda räntan?
 
Utveckling - tillsammans är vi starka! Vilken utveckling kommer vi kunna ha, hur ska vi samla oss många om vi ändå också måste leva i det lilla?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0