Gidlunds avsked

En stor människa har lämnat oss, Kristian Gidlund har avlidit. Jag minns honom från de gånger han sommarjobbade på min arbetsplats. Hans far jobbade på samma division som jag och Kristian var där i alla fall några somrar. Vi träffades mycket sporadiskt efter det men jag minns att han blev en mer öppen människa när han blev lite äldre.
 
Att läsa hans blogg I kroppen min kan vara smärtsamt, men hans rakhet och poetiska ord har fångat många läsare som också öst kärlek tillbaka.
 
Mina tankar åker igen till att fånga dagen, att njuta av livet medan det finns. Vad är viktigt och vad ska man strunta i, att göra och att bry sig i?
 
Hans sista blogginlägg fick skrivas av hans familj men orden är hans och de låter så här:
 

"Så föll ett långsamt regn genom trädgården.

Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst."

Kristian Gidlund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0