Parkering reserverad för...

Jag hittade denna skylt på Arlanda. Lätt att fatta, eller hur?
 
 
P = Parkering
 
Reserverat för fordon med särskilt tillstånd = OK, de som har det vet nog om det?
 
Handikapptrp. = Aha, typ taxi eller de med handikapptilstånd
Ambulans = Ojdå, Ambulanser får annars inte parkera, eller vad? Måste de rusa till biljettautomaten
 
1 plats = Tydligen inte uppenbart
 
Lostbagage = ?? Ska man hämta sitt tappade bagage, eller är det en av tre som har tillstånd?
 
Utfärdad av
Swedavia = Solklart, Swedavia!

Kommentarer
Postat av: Jakob

Nöjd med parkering m.m. idag?

2014-04-27 @ 14:03:48
URL: http://miljopartistigront.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Jepp, bra parkering, nära o fint! Övrigt var fint också! Enda dåliga egentligen var att kartan inte var läsbar i 15 000 (dvs söndagen drabbades inte lika) pga att normen ej efterlevdes. Jag ger gärna tips på "skrivbordsförbättringar" som man lätt kan göra.

2014-04-28 @ 08:13:04
Postat av: Jakob

Suck, har du också börjat med normkritik?

Jag tar med mig detta till kartansvariga!

Startandet gick bra med undantag för att startklockan stannade med en kvart kvar av startlistan men vi hade en förberedd reservklocka så det blev ingen katastrof. Jag hann även springa ÖM8 som sista startande, men inte sist i mål :)

Svar: Ja jag har börjat med kritik. Det hela syftar till att få en bättre läsbarhet av kartan, så att kartritarens alla vedermödor inte är gjorda förgäves eftersom ingen kan läsa dem!
Bra jobbat, du kan snart alla delar av arrangerandets ädla konst! :)
zerbembasqwibo.blogg.se

2014-04-28 @ 12:09:16
Postat av: Jakob

Hm, som jag förstått det handlar normkritik om att bryta ner samhällets grundvalar. Har jag missförstått det hela :) ?

Svar: Ja det sysslar jag med, på fritiden...
zerbembasqwibo.blogg.se

2014-04-28 @ 17:54:29
URL: http://miljopartistigront.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0