Nya karttecken från Österrike

 
Jag fick tag i en karta från Österrike där man nyligen kört nationalla lagmästerskapet. På kartan Eidenberg-Schauerwald nämns inte ISOM, men väl inblandade kartritare och kontrollant (konsulent).
 
Jag fastnade direkt vid detta område på kartan, tryckt i 10 000-del på plast och scannad med 600 dpi:
 
 
En mängd nya karttecken ser man här! Små områden med ministående grönt, kanske några täta björnbärsbuskar, vem vet? Små gröna prickar i skogen, är det träd, buskar, eller små grönområden, vem vet? Även nån slags annat grönt område, mitt i kartbilden mellan blå meridian och släpstig. Det liknar nåt förslag som jag sett i utkasten till ny ISOM för skogskartor.
 
Ett exempel på områden där man kan idka "microorientering" i det gröna. 
 
Varför rita skogsymbol eller spridda träd på löpbar mark när man kan rita träd för träd? Eller vad det nu är.
 
Hur mycket ser man? Detta är 15 000-delen scannad i 600 dpi, okänd upplösning på jpg-bilden dock.  
 
Läsbart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0