PeOs sista resor

"Välkommen till några av PeOs sista resor" skriker en annons till mig i senaste Skogssport. Vad nu!? Vad ska PeO då göra tänker jag! Har han verkligen planer på att att sluta arrangera??
 
PeO Bengtsson är en levande legend inom orientering. Han har startat O-ringen och arrangerat orientering runt hela jordklotet under 50 år, och spridit orientering till många nya länder. Han jobbar med resorna utan att leva på intäkterna från dem utan det matar han tillbaka till orienteringsutvecklingen i de länder han och hans resenärer besöker. En idealist utan dess like som brinner för sin idrott. Läs om hans resor på www.wwop.se där inget nämns om att det är några av hans sista.
 
49:e höst öst arrangeras snart, och hur ser 50:e ut? Blir det en gigantisk avslutningsfinal??
 
Man ska ju definitivt passa på att åka, jag har gjort det några gånger och det är en upplevelse som inte går att hitta på annat sätt.
 
Men samtidigt stannar nästan mitt hjärta då rubriken får mig att tänka på att var sak har sin tid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0